Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, December 30, 2010

Susah Nak Konsisten

Minggu ni saya meeting direct.. sebab meeting direct setiap hari, jadual pam saya sudah berubah.. kebiasaannya, sebelum pegi kerja saya akan pam dulu lebih kurang pukul 5 lebih.. kemudian, dalam kete, on the way gi skolah saya susukan hadeef secara direct lebih kurang kul 7 am.. kemudian, kul 10.30 am saya akan pam untuk sesi pertama, kul 1.30 pm sesi kedua.. tapi sesi kedua sudah berada di umah sebab time cuti saya gi sekolah separuh hari je..

tapi bile minggu ni, meeting start kul 8am-10 am.. break kejap untuk makan.. nak celah mase untuk pam memang tak sempat sebab saya akan makan dulu.. tak makan kan lapo.. huhu.. jadi lepas makan terus pecut masuk meeting balik.. lepas tu, meeting habis dalam kul 12-12.30 pm.. waktu tu la saya akan pam sesi pertama T_T . baru ade mase yg lapang sikit.. yela, nak pam kene keadaan rilek2 kan..

tapi tadi, meeting panitia n jabatan punye la lama.. alahai.. lepas meeting, en zubir ajak gi amik hadeef kat nurseri.. balik sampai umah pukul 2.15 pm.. kul 2.30 pm adalah pam sesi pertama T_T ..memang pam dapat banyak terus.. saya berjaya dapat pam 13 oz dalam mase 10minit.. lepas tu malas nak tunggu dah sebab belum solat Zuhur..

susah nak konsisten.. saya bukan jenis yang pandai celah mase sekejap untuk pam.. sebab hati akan berdebar2 kalau celah2 mase.. hehe.. rase macam orang menunggu2 kite.. ohhh Tuhan.. banyakkan lah susu ku walaupun keadaan macam mana sekalipun.. amiinn..

2 comments:

  1. hai,salam kenal...sorry dulu awk penah komen kat blog sy tentang masa pam time sekolah..so far,sy mmg tak sempat nk pam kt skolah...beria bw pa tp tak sempat..ari2 sy pam b4 g skola then direct feeding kasih..blk skola tros wat tendum pumping..cmtula ari2..skali pam sy dpt 6-7 oz..alhamdulilah til now kasih da 7 bln still bf dia...ada masa singgah sini ye--http://kasihwardrobe.blogspot.com....happy breastfeeding :)

    ReplyDelete
  2. wah!!13 oz dlm 10 minit??banyak tuu..B x bengkak ke lama gitu x pam??kalo i konpem dah basah baju time tuh..huhu..

    gud luck aniem!

    ReplyDelete